Tehnološki napredek gozdarskih prikolic in načrtovanje pri pridobivanju lesa
Podjetje Trisa ponuja široko izbiro kakovostnih gozdarskih prikolic blagovne znamke Palms, ki vključujejo različne modele. Gozdarske prikolice so specializirana vozila za prevoz lesa in drugih gozdarskih materialov. Vsak model gozdarske prikolice ima oznako, ki identificira vrsto okvirja s črko in nosilnost z številko, kar vam omogoča enostavno izbiro prave prikolice za vaše potrebe.
Serija S in D – kompaktne in zmogljive gozdarske prikolice
Gozdarske prikolice serije S so kompaktne in lahke, s kapaciteto nosilnosti med 8,5 in 12 tonami, kar omogoča enostaven prevoz manjših bremen. Poleg tega nudijo dovolj prostora za nalaganje. Nasprotno pa serija D ponuja večjo nosilnost in površino za nalaganje, ki sega med 13 in 18 tonami. Obe seriji sta zasnovani za zanesljivo obvladovanje težjih nalog v gozdarskih delih.
Serija U – profesionalna oprema za najzahtevnejša opravila
Za najbolj zahtevne gozdarske naloge je na voljo serija U gozdarskih prikolic. Te prikolice so izjemno vzdržljive in zasnovane za delo pod težkimi pogoji, saj prenesejo velike obremenitve. Na voljo so tudi profesionalne prikolice z naprednimi 4-kolesnimi mehanskimi (oznaka MWD) ali hidromehanskimi (oznaka HMWD) pogoni, ki zagotavljajo optimalno moč in odpornost pri najzahtevnejših delovnih pogojih v gozdu.
Gozdovi so dragocen vir lesa, ki ima ključno vlogo v gospodarskem izkoriščanju gozdov. Postopek pridobivanja lesa vključuje sečnjo dreves, transport lesa ter njegov prevoz do skladišč ali predelovalnih obratov. Zaradi tega, da je pridobivanje lesa v tesnem stiku z naravnim okoljem, je pomembno, da se prilagodimo razmeram ter izzivom, ki jih teren in narava prinašajo. V Sloveniji, kjer je teren pogosto neraven, je še posebej pomembno, da se proizvodni proces natančno načrtuje in da se uporabi najsodobnejša tehnologija. To omogoča zmanjšanje fizičnih naporov in povečuje varnost pri delu.
Specializirana vozila in prilagoditve pri prevozu lesa
Za prevoz lesa iz gozda se uporabljajo specifična vozila, kot so forwarderji in gozdarske prikolice, ki imajo lahko lasten ali traktorski pogon. Ker lahko cesta, ki vodi od skladišča do gozda, postane dolga in zahtevna, je potrebno prilagoditi načrtovanje gozdnih vlak. To pomeni, da morajo biti vlake za prevoz lesa drugačne od tistih, ki se uporabljajo za vleko lesa. Ključne prilagoditve vključujejo manjše naklone, večjo širino in manjše krivine vlak, poleg tega pa se povečuje tudi gostota vlak na hektar. Te spremembe so pomembne za učinkovito in varno transportiranje lesa.
Gozdarska prikolica z izboljšano okretnostjo
Gozdarske prikolice so zasnovane tako, da omogočajo odlično okretnost pri premagovanju ovir v gozdu. Dve osi prikolice sta nameščeni zadaj v tandemu, pri čemer je tandem zasnovan na nihajnem sistemu, kar olajša premagovanje ovir kot so kamni, korenine ali večje veje. Zaradi te zasnove se prikolica pogosto imenuje tudi “buggy”. Prikolice so narejene iz močnih enojnih ali kvadratnih cevnih profilov, ki tvorijo okvir. Na teh okvirjih so pogosto nameščeni ročaji (ponavadi več kot trije pari), spredaj pa je pritrjena gibljiva ruda (ojo).
Napredna oprema za lažje premikanje in manevriranje
Te gozdarske prikolice so opremljene s hidravličnimi cilindri, ki omogočajo enostavno premikanje rude in zagotavljajo visoko okretnost ter lažje premagovanje ovir. Zaradi te opreme imajo prikolice manjši obračalni krog, kar pomeni, da se z njimi lažje manevrira. Konstrukcija vključuje tudi nabijalno mrežo, na katero se naloži les. Pred to mrežo je nameščeno hidravlično dvigalo, ki ga je mogoče vgraditi tudi na traktor. Uporabnik ima možnost upravljanja dvigala iz stoječega položaja na rudah, s sedeža na vrhu dvigala, ali iz kabine, odvisno od vrste sistema krmiljenja, ki je na voljo.
Prilagodljiva uporaba gozdarske prikolice na različnih terenih
Gozdarska prikolica, če jo pravilno uskladimo z traktorjem in uporabimo s kolesnim pogonom, lahko učinkovito deluje na suhih terenih z naklonom do 35 % v dolžino in do 10 % v širino. Pri nalaganju gozdarske prikolice na delovišču ni vedno potrebno, da je prikolica popolnoma naložena. Namesto tega se upošteva zahtevnost in dovoljenost terena za prevoz lesa. Les lahko sortiramo v suhi obliki, kar pomeni, da ni več potrebno voziti skozi blatne poti. Vendar pa je potrebno upoštevati omejitve glede dosega dvigala (običajno do 8,5 metra) in dolžine sortimentov (do šest metrov). Zato je priporočljivo usmerjeno podiranje proti vlakam in uporaba manjšega vitla na prednji hidravliki traktorja za vlečenje kosov lesa, ki jih dvigalo ne doseže.
Učinkovitost vitla z nalagalno desko pri prevozu hlodov
Pri prevozu hlodov iz gozda se pogosto uporablja vitel z nalagalno desko. Ta deska opravlja dvojno nalogo: potiska hlode, ki ležijo čez vlak, ter omogoča premikanje vitla po tirih. Uporaba te deske prispeva k manj napornemu, varnejšemu in bolj učinkovitemu delu, še posebej pri obdelavi lesa z manjšimi premeri ali pomladitvenimi jedri. Nalagalna deska tudi zmanjša poškodbe gozdnega sestoja in tal, kar lastnikom gozdov omogoča boljše načrtovanje izrabe lesa. Za optimalen prevoz lesa je priporočljivo voziti les iz gozda, kadar je razdalja vlačenja daljša od 600 do 1000 metrov. Da bi bil prevoz kar se da učinkovit, je pomembno, da je gostota gozdnih vlak več kot 285 metrov na hektar, z razdaljo med vlakami okoli 35 metrov in širino vlake 3,5 metra.
Kako izbrati pravo gozdarsko prikolico za vaše potrebe
Pri izbiri gozdarske prikolice je ključno razumeti vrsto priključnega stroja, ki bo poganjal prikolico, kar vključuje težo, moč, zmogljivost hidravlične črpalke ter možnost krmiljenja dvigala. Pomembno je tudi, da vnaprej določite, za kakšne naloge bo prikolica uporabljena. Obstajata dve glavni možnosti za prevoz lesa, odvisno od vaših potreb. Prva možnost vključuje uporabo prikolice s kolesi, ki jo poganja traktor, in dvigala, ki ga upravljate iz kabine traktorja.